Co należy wziąć pod uwagę otwierając gabinet rehabilitacji?

Przed otwarciem gabinetu rehabilitacji warto zastanowić się nad kilkoma dość ważnymi kwestiami, które będą miały wpływ na działanie biznesu. Jakie czynniki wziąć pod uwagę i o czym należy pamiętać zanim otworzy się swój własny gabinet?

Finanse

To kwestia pierwszorzędna i najważniejsza. Bez odpowiednich środków niestety nie uda się dobrze wyposażyć gabinetu. Jeśli nie posiadamy oszczędności i nie chcemy brać kredytu na rozpoczęcie działalności, warto dowiedzieć się, w jaki sposób możemy otrzymać dotację z Unii lub Urzędu Miejskiego. Istnieje wiele możliwości dofinansowania na start.

Wyposażenie i narzędzia do pracy

Otwierając gabinet rehabilitacyjny musimy pamiętać, że należy go odpowiednio wyposażyć. Musimy więc mieć na uwadze zakup sprzętu, który da nam możliwość wykonywania odpowiednich zabiegów. W gabinetach wymagane są zabiegi z zakresu elektroterapii, światłolecznictwa, leczenia zmiennym polem elektromagnetycznym i magnetycznym oraz laseroterapii. Sprzęt rehabilitacyjny i medyczny najlepiej zamawiać w firmach, które mają doświadczenie w branży i posiadają niezbędne certyfikaty. Dobrze, jeśli zajmują się także naprawą oraz montażem wszystkich maszyn. Sprzęt w gabinecie jest najważniejszy, warto w niego zainwestować, aby był najwyższej jakości. Ważnym elementem są także narzędzia do zarządzania gabinetem. Mowa tu na przykład o aplikacji dla fizjoterapeutów, która ułatwia kwestie organizacyjne, a także proces umawiania wizyt oraz zapewnianie klientom najlepszej obsługi.

Lokalizacja

Kolejnym elementem, który ma wpływ na prosperowanie gabinetu, jest lokalizacja. Ważny będzie tutaj wybór miasta i jego wielkości (może to wpływać na ilość pacjentów). Warto sprawdzić również przyszłą konkurencję, o ile taka istnieje. Dobrym pomysłem jest otwarcie gabinetu w mniejszym mieście lub w miejscu, w którym nie ma placówki rehabilitacyjnej. Brak konkurencji sprawi, że będziemy mieć monopol na wykonywane usługi.

Promocja

Przed otwarciem gabinetu warto przemyśleć formy promocji i zastanowić się, w jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Oczywiście nieśmiertelne ulotki pozostawiane w przychodniach czy szpitalach to zawsze dobry pomysł, ale w dobie internetu dobrze jest przenieść większość działań właśnie do sieci. Oprócz profilii w social mediach czy strony www, warto pójść jeszcze o krok dalej. Specjalnie przygotowana aplikacja dla fizjoterapeutów daje nam ogromne możliwości promowania swojego biznesu. Pacjenci znajdą w niej wszystkie oferowane przez nas zabiegi wraz z cenami i czasem trwania, opinie innych klientów, zdjęcia gabinetu. Z każdego miejsca na ziemi, o każdej porze, będą mogli od razu umówić się na wizytę – całkowicie samodzielnie i online.

[Głosów:1    Średnia:5/5]