SUPERFOOD: Spirulina Hawajska – odkrywamy jej witalne właściwości

Urozmaicona dieta to podstawa, by czuć się zdrowo i komfortowo każdego dnia. Szukając kompleksowych produktów na polskim rynku zdrowej żywności, warto przystanąć na chwilę przy spirulinie hawajskiej. Spirulina i chlorella to algi, które kryją w sobie moc mikroskładników, wszystko skumulowane w niewielkiej, sproszkowanej dawce. Nazywa się je mianem „superfood” czyli super pożywienia, które dostarcza niezbędnych składników odżywczych w małej ilości. Jakie zalety ma suplementacja spiruliny? Sprawdźmy!

Na co spirulina?

Odpowiedzi jest co najmniej kilka. Nie wchodząc w naukowe niuanse, skupmy się na efektach suplementacji. Spirulina w proszku działa przede wszystkim oczyszczająco. Zawiera duże ilości chlorofilu, co wspomaga wychwytywanie metali ciężkich i detoksykację. Do właściwości spiruliny należy także odżywianie organizmu w niezbędne aminokwasy – spirulina hawajska ma ich około 20, przy czym białko stanowi aż 60% całej masy tej algi.

Jak stosować spirulinę? Świetnie uzupełnia ona dietę wegetariańską i wegańską, jest bowiem doskonałym źródłem białka dla osób, które omijają produkty odzwierzęce. Spirulina hawajska zawiera także bardzo dużo witamin z grupy B, żelazo, magnez, potas itp. Jest to idealna mieszanka dla osób aktywnych fizycznie, uprawiający sporty i pracujący nad budową tkanki mięśniowej.

Cena spiruliny jest zdecydowanie niższa niż kupowanie każdego suplementu diety z osobna – to właśnie kompleksowe, wielokierunkowe działanie jest tak cenione przez konsumentów. Spirulina hawajska ma w składzie witaminy z grupy B, witaminy A, E, D i K, a także mnóstwo żelaza, beta karoten, kwas gamma linolenowy, bioflawonoidy, jak również selen i cynk. Chcąc dostarczać wszystkie te mikroskładniki, musielibyśmy wydać w aptece prawdziwą fortunę…

Spirulina – właściwości poprawiające odporność

Jeśli zastanawiacie się, która spirulina jest najlepsza, to zdecydowanie polecamy tę hawajską. Do tej pory odkryto w niej aż 3 500 związków, można sobie zatem uzmysłowić jak bogatym źródłem potrzebnych składników pokarmowych jest. Warto zaznaczyć, że regularnie przyjmowany proszek spiruliny działa dobrze na układ odpornościowy. Wykazuje ona właściwości antybakteryjne i przeciwwirusowe, przez co pozwala uniknąć wielu chorób, zwłaszcza w okresach przejściowych.

Fot. Hawajska Spirulina suplement z Kenayag.com.pl

Spirulina czy chlorella?

To częste pytanie, pojawiające się w sieci. Który suplement wybrać? Chlorella jest bardzo bogata w chlorofil, ma lepsze właściwości oczyszczające i wspomaga odchudzanie. Spirulina jest zaś bogatym źródłem białka. Można zatem powiedzieć, że oba te suplementy diety się uzupełniają i warto zażywać je równolegle dla zbalansowanego efektu. Na rynku natkniemy się czasami na mieszankę, spirulina i chlorella mogą więc występować razem i uzupełniać się wzajemnie swoim działaniem.

Zachęcamy, by dobrze sprawdzić pochodzenie spiruliny. Istotną kwestią jest ekologiczna uprawa, między innymi podlewanie doskonałej jakości wodą, a także najnowsze techniki suszenia, uniemożliwiające utlenianie się wartościowych mikroskładników. Spirulina w proszku z dobrego źródła powinna stanowić 100% masy produktu, jeśli w opakowaniu znajdą się wypełniacze, to znak, że producent chce nas oszukać…

[Głosów:1    Średnia:4/5]