Blogi – dlaczego czytamy ich coraz więcej?

Blogi z roku na rok mają nie tylko coraz więcej czytelników, ale ich autorzy zaczynają mieć realny wpływ na poglądy followersów.

Od blogera do influencera

Bloger przestał być traktowany tylko jako autor publikacji w sieci. Im więcej posiada followersów, czyli osób śledzących i udostępniających jego publikacje, tym ważniejsza staje się jego rola. Obecnie wiele portali internetowych, ale też tradycyjnych mediów równie często cytuje zarówno informacje pochodzące z tradycyjnych źródeł (kanały informacyjne, prasa), jak i wpisy blogerów. Popularność autora wiąże się więc z realnym wpływem na opinie jego czytelników, czyli z dużą odpowiedzialnością za udostępniane przez niego treści. W Internecie wszystkie procesy dzieją się szybciej i intensywniej – obieg informacji jest wręcz natychmiastowy, a ścieżka od przysłowiowego „zera do bohatera” jest zdecydowanie krótsza. W dzisiejszej dobie wszystko dzieje się online stąd coraz większa popularność mediów, jakimi stają się blogi – w cyfrowym świecie rola autora i czytelnika – komentatora płynnie się przenika i uzupełnia.

Dlaczego czytamy coraz więcej blogów?

Jeszcze kilka lat temu najpopularniejsze blogi prowadzili miłośnicy mody i zdrowego trybu życia, gdzie obraz zdecydowanie przeważał nad treścią. Dziś sytuacja bardzo się zmieniła. Blogi, których celem była promocja autora, nie są już tak popularne. Stąd też niewielka liczba czytelników treści udostępnianych przez samych polityków, które użytkownicy Internetu traktują wyłącznie jako formę politycznego marketingu. Dziś od blogera wymaga się przekazywania ciekawych, angażujących i inteligentnych treści. Ponieważ blogosfera jest ogromna, doceniany jest przede wszystkim ten, kto publikuje unikalne i wartościowe teksty, a być wyjątkowym w dobie, kiedy każdy jest użytkownikiem sieci – to ogromne wyzwanie.

Polacy czytają coraz więcej blogów również z racji utraty dominującej pozycji przez tradycyjne media. Dziś o sytuacji w kraju może mówić i pisać każdy, a prasa czy kanały informacyjne często nie są już postrzegane jako całkowicie wiarygodne i pozbawione politycznych wpływów.

Blogi są coraz popularniejsze również z możliwości, jakie dają odbiorcom, którzy nie są zepchnięci tylko do roli biernego czytelnika. Dobry bloger to taki, który wchodzi w interakcje ze swoimi czytelnikami, nawet jeśli ci zarzucają mu stronniczość bądź krytykują jego poglądy. Dla użytkowników Internetu możliwość dyskusji w sieci jest obecnie traktowana jako podstawowa funkcjonalność każdego kanału komunikacji.

[Głosów:1    Średnia:5/5]