Jak utrzymać klienta w salonie kosmetycznym?

Nie możesz narzekać na brak nowych klientów? Świetnie, to ważne, ale jeszcze ważniejsze jest zatrzymanie ich przy sobie. Dopiero kiedy Twoi klienci wracają, możesz mieć poczucie finansowego bezpieczeństwa i powiedzieć sobie, że osiągnąłeś sukces. Jak ich do tego zachęcić?

Zadbaj o jakość obsługi

Usługi na najwyższym poziomie to podstawa, ale nie zapominaj o innych aspektach funkcjonowania salonu. Jak przebiega rezerwacja wizyt, w jaki sposób personel reaguje na zapytania klientów, jak działają procedury reklamacji? To wszystko składa się na doświadczenie, jakim dla klienta jest styczność z Twoim salonem. To bardzo ważne, żeby było ono pozytywne, bo w ten sposób potwierdzasz swój profesjonalizm i utwierdzasz klientów w przekonaniu, że wybór Twojego gabinetu był dobrą decyzją. Nie łudź się, że wystarczy uśmiech i bycie miłym. Tu liczy się też inicjatywa. Czy oferujesz klientowi inny zabieg, dający podobne efekty, jeśli tego, o który pyta, nie masz w ofercie? Odbierasz telefon, czy raczej pozwalasz, by dzwonił i dzwonił… Od Ciebie zależy, czy klient będzie miał ochotę wrócić.

Słuchaj klientów

Od razu wyjaśnijmy, że słuchanie nie oznacza bezwzględnego posłuszeństwa. Wręcz przeciwnie. Jeśli naprawdę wsłuchujesz się w potrzeby klienta i starasz się go poznać podczas wizyt, będziesz wiedzieć, jak odwieść od pomysłu zrobienia grzywki kogoś, komu ona definitywnie nie pasuje. Zrób to w odpowiedni sposób, a klient nie będzie niezadowolony, ba, będzie wdzięczny! Po prostu interesuj się nim, tak jak interesujesz się znajomymi, z którymi rozmawiasz. Pytaj, jak było na imprezie firmowej, z okazji której ostatnio się spotkaliście. Może następnym razem wpadnie z dzieckiem? Małemu na pewno przydałoby się już skrócić włoski. Doradzaj szczerze, nie tak, żeby zarobić jak najwięcej. To zaprocentuje. Przekonasz się o tym, korzystając z oprogramowania do zarządzania salonami, które pozwala m.in. prowadzić karty klientów i śledzić statystyki sprzedaży. Zobacz, jakie jeszcze korzyści może Ci przynieść: https://www.versum.pl/system-do-rezerwacji-wizyt-online/

Bądźcie w kontakcie

O każdą relację trzeba dbać, tę z klientem także. Informuj, co u Ciebie słychać, jakie nowości wprowadzasz do salonu. Składaj świąteczne życzenia i bądź skarbnicą rzetelnej wiedzy z zakresu kosmetologii. Najłatwiej robić to za pośrednictwem profilu na Facebooku czy Instagramie. W ten sposób zbudujesz swoją małą społeczność, która będzie czuła się związana z Twoim salonem. Udostępnisz też swoim klientom nowy kanał komunikacji, który dla wielu z nich będzie o wiele wygodniejszy niż kontakt telefoniczny. Poza tym to także sposób na oszczędność czasu. Nie będziesz musiał odbierać mnóstwa telefonów, by odpowiadać wciąż na te same pytania – wszystkie najważniejsze informacje będą łatwo dostępne na fanpage’u.

Koszty otwarcia salonu kosmetycznego i prowadzenia go nie są małe, warto więc oszczędzać tam, gdzie to możliwe. Czy wiesz, że utrzymanie klienta kosztuje dużo mniej, niż pozyskanie nowego? Już dziś zacznij budować ich lojalność!

Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *