Nie możesz narzekać na brak nowych klientów? Świetnie, to ważne, ale jeszcze ważniejsze jest zatrzymanie ich przy sobie. Dopiero kiedy Twoi klienci wracają, możesz mieć poczucie finansowego bezpieczeństwa i powiedzieć sobie, że osiągnąłeś sukces. Jak ich do tego zachęcić?
Zadbaj o jakość obsługi
Usługi na najwyższym poziomie to podstawa, ale nie zapominaj o innych aspektach funkcjonowania salonu. Jak przebiega rezerwacja wizyt, w jaki sposób personel reaguje na zapytania klientów, jak działają procedury reklamacji? To wszystko składa się na doświadczenie, jakim dla klienta jest styczność z Twoim salonem. To bardzo ważne, żeby było ono pozytywne, bo w ten sposób potwierdzasz swój profesjonalizm i utwierdzasz klientów w przekonaniu, że wybór Twojego gabinetu był dobrą decyzją. Nie łudź się, że wystarczy uśmiech i bycie miłym. Tu liczy się też inicjatywa. Czy oferujesz klientowi inny zabieg, dający podobne efekty, jeśli tego, o który pyta, nie masz w ofercie? Odbierasz telefon, czy raczej pozwalasz, by dzwonił i dzwonił… Od Ciebie zależy, czy klient będzie miał ochotę wrócić.
Słuchaj klientów
Od razu wyjaśnijmy, że słuchanie nie oznacza bezwzględnego posłuszeństwa. Wręcz przeciwnie. Jeśli naprawdę wsłuchujesz się w potrzeby klienta i starasz się go poznać podczas wizyt, będziesz wiedzieć, jak odwieść od pomysłu zrobienia grzywki kogoś, komu ona definitywnie nie pasuje. Zrób to w odpowiedni sposób, a klient nie będzie niezadowolony, ba, będzie wdzięczny! Po prostu interesuj się nim, tak jak interesujesz się znajomymi, z którymi rozmawiasz. Pytaj, jak było na imprezie firmowej, z okazji której ostatnio się spotkaliście. Może następnym razem wpadnie z dzieckiem? Małemu na pewno przydałoby się już skrócić włoski. Doradzaj szczerze, nie tak, żeby zarobić jak najwięcej. To zaprocentuje. Przekonasz się o tym, korzystając z oprogramowania do zarządzania salonami, które pozwala m.in. prowadzić karty klientów i śledzić statystyki sprzedaży. Zobacz, jakie jeszcze korzyści może Ci przynieść: https://www.versum.pl/system-do-rezerwacji-wizyt-online/
Bądźcie w kontakcie
O każdą relację trzeba dbać, tę z klientem także. Informuj, co u Ciebie słychać, jakie nowości wprowadzasz do salonu. Składaj świąteczne życzenia i bądź skarbnicą rzetelnej wiedzy z zakresu kosmetologii. Najłatwiej robić to za pośrednictwem profilu na Facebooku czy Instagramie. W ten sposób zbudujesz swoją małą społeczność, która będzie czuła się związana z Twoim salonem. Udostępnisz też swoim klientom nowy kanał komunikacji, który dla wielu z nich będzie o wiele wygodniejszy niż kontakt telefoniczny. Poza tym to także sposób na oszczędność czasu. Nie będziesz musiał odbierać mnóstwa telefonów, by odpowiadać wciąż na te same pytania – wszystkie najważniejsze informacje będą łatwo dostępne na fanpage’u.
Koszty otwarcia salonu kosmetycznego i prowadzenia go nie są małe, warto więc oszczędzać tam, gdzie to możliwe. Czy wiesz, że utrzymanie klienta kosztuje dużo mniej, niż pozyskanie nowego? Już dziś zacznij budować ich lojalność!